Shopping Cart

0

Your shopping bag is empty

Go to the shop

Terms Of Sale

Kjøpsbetingelser
NB! Vi sender kun til Norge. Du kan ikke bestille i nettbutikken om du bor i et annet land.
Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett. Kontrakten er utarbeidet og anbefalt brukt av Forbrukerombudet. Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter. Vilkårene i kontrakten skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Selgeren kan velge å tilby kjøperen bedre vilkår enn det som fremgår av disse salgsbetingelsene. I tilfeller hvor kontrakten ikke direkte gir løsningen på en problemstilling, må kontrakten utfylles med relevante lovbestemmelser.
1) Avtalen
Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene. Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning. Marias Eleganse kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 18 år. Marias Eleganse kan nekte å godta dine kontodetaljer for å plassere fremtidige bestillinger med mariaseleganse.no (helt eller delvis) ved brudd (eller mistanke om brudd) på vår Fair Use-policy (punkt 15).
2) Partene
Selger
Firmanavn: Marias Eleganse AS
Kontaktadresse: Damsgårdslien 10, 5161 Laksevåg Bergen
E-post: info@mariaseleganse.no
Telefonnummer: 46238873
Organisasjonsnummer: 932488558
Kjøper er den person som foretar bestillingen.

3) Priser
Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift. Marias Eleganse tar et forbehold om prisfeil i nettbutikken. Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. Vi gjør oppmerksom på at varer som er priset til kroner 0,- er en uheldig feil som dessverre kan oppstå i systemet. Vi gir naturligvis ikke vekk varer.

4) Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Marias Eleganse tar også et forbehold om utsolgte varer, men forplikter seg til å informere kunden, enten via epost eller per telefon om dette så raskt vi oppdager det.
Ordrebekreftelse: Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

5) Betaling
Selgeren kan kreve betaling for varen ved tidspunktet for bestilling. Alle våre transaksjoner foregår i norske kroner. Dersom kjøperen bruker kredittkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen.
Se lov av 19. juni 1969 nr. 66 om merverdiavgift § 16. 2 Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiveren (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling. Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet og beløpet blir overført til betalingsmottakerens konto.
Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.
Vi gjør oppmerksom på at pakken ligger hos Posten i 7 dager etter mottak. Hvis du ikke henter ut pakken innen den returneres til oss, så fakturerer vi deg for frakt begge veier og handling. Per i dag er dette beløpet satt til kroner 199,-
6) Levering
Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte og til det sted som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid som normalt er 7-10 arbeidsdager og senest 30 dager etter bestillingen er mottatt. Om Marias Eleganse IKKE kan levere innen avtalt tid, skal kjøper uten opphold informeres om årsaken til forsinkelsen og ny leveringstid. Kjøper har da rett til å heve kjøpet uten kostnad, kunne kreve at kjøpet blir oppfylt eller kreve erstatningsvare fra selger. Dersom kjøperen ikke godtar ny leveringstid, ved forsinket leveranse, tilbakebetales kjøpet innen 14 dager.
Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
7) Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.
Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
8) Angrerett
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene.
Angreretten utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom forbrukeren ikke har mottatt opplysning om at det foreligger angrerett og standarisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte seg av angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene, jf. angrettloven § 21 jf. § 8 førte ledd bokstav H. Angrerettskjema finner du her
Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev). Jf. mønsteravtale utarbeidet av det felles kontraktsutvalget for Sparebankforeningens og Finansnæringens hovedorganisasjon – Avtalevilkår for kredittkort og faktureringskort – forbrukerforhold punkt 12 og mønstervilkår utarbeidet av Sparebankforeningen og Finansnæringens hovedorganisasjon for betalingskort punkt 11. 5 Lov av 21. juni 1985 nr. 82 om kredittkjøp m.m. 6 Personer under 18 år kan kun betale på de nevnte måter ettersom de ikke kan stifte gjeld jf. lov av 22. april 1927 om vergemål for umyndige (vgml.) § 2. Lov av 20. juni 2014 nr. 27 om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven).
Ved bruk av angreretten må varen sendes tilbake senest innen 14 dager fra den dagen melding om bruk av angreretten ble gitt. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Kunden er selv ansvarlig for å dekke returkostnadene.
Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. 
Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.
Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt.
Utover angrefristen på 14 dager, tilbyr vi åpent kjøp inntil 14 dager fra tidspunktet forbrukeren mottar varen.
Undersøkelse av varen
Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 10.

9) Kjøperens rettigheter ved forsinkelse
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren.
Oppfyllelse: Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperen fastholde kjøpet og sette en rimelig tileggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.
Erstatning: Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side jf. forbrukerkjøpslovens § 24.

10) Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. 
Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet). Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev).
Lov av 21. juni 1985 nr. 82 om kredittkjøp m.m. § 8. 
Kjøperens rettigheter ved mangel: 
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra selgeren. 
Retting eller omlevering :Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. 
Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig. Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving. 
Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag. • Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig. • Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33. Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt 10. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger. 
Ved reklamasjon skjer tilbakebetalingen innen 14 dager. 
11) Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.
Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet. Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.
Heving: Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling.9 Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
Gebyr ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster Marias Eleganse kjøper med et gebyr på kr 500. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.
12) Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.
13) Personopplysninger
Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. Nødvendige opplysninger er: Fullt navn, adresse, postnummer, sted, telefonnummer og e-postadresse. Selgeren kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig. Lov av 17. desember 1976 nr. 100 om renter ved forsinket betaling. 10 Lov av 13. mai 1988 nr. 26 om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
Gebyr kan ikke avkreves personer under 18 år da disse ikke kan stifte gjeld jf. vgml. § 2. 12 Se lov av 14. april 2000 nr. 31 om behandling av personopplysninger. Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gi kjøperen informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning.
Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du sende en e-post til info@mariaseleganse.no.
Cookies
Vår Internettbutikk inneholder såkalte cookies. I følge loven om elektronisk kommunikasjon, som trådde i kraft den 25. juli 2003, skal alle som besøker et websted med cookies få informasjon om det. Du kan se deg rundt i Internettbutikken uten cookies, men du kan ikke handle. Vi bruker cookies for å håndtere innholdet i din handlekurv. Det er en tekstfil som lagres på din datamaskin. Vi lagrer også informasjon om du har valgt å se kategorisidene med eller uten bilder. Dersom din webleser eller brannmur er innstilt til å hindre lagring av cookies kan du kontakte vårt kundesenter, og levere din bestilling via telefon, faks, brev eller e-post.

14) Konfliktløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Marias Eleganse vil følge vedtak Forbrukertvistutvalget fatter.
13 Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister.
Den felleseuropeiske plattformen for tvisteløsning (ODR) kan også benyttes for behandling av sak mellom partene.
15) Marias Eleganses Fair Use policy
Hvis du feilaktig gir en uriktig fremstilling av deg selv som forbruker ved å kjøpe med intensjon om å markedsføre eller videreselge produktene som en bedrift senere.15.1 For å kunne handle på mariaseleganse.no må du:
Ha til hensikt å beholde produktene du bestiller. Å bestille med intensjon om å beholde produktene forhindrer deg ikke fra å bruke din lovlige rett til å angre et kjøp eller benytte deg av Marias Eleganses returrett.

Ikke forsøke å begå svindel eller på annen måte handle med hensikt om å bryte gjeldende lover.

Ikke gi feilaktig fremstilling av deg selv (både med vilje eller utilsiktet) ved å late som om du er en forbruker.

Ikke utøve upassende press eller true vårt personale i forbindelse med kjøp og returer, eller i kontakt med vår kundestøtte.

15.2 Adferd som vi kan se på som brudd på Marias Eleganses Fair Use-policy:

Overdreven og unormal kjøps-/returadferd som indikerer at kunden ikke bestiller med intensjon om å beholde de kjøpte produktene.

Hvis du feilaktig gir en uriktig fremstilling av deg selv som forbruker ved å kjøpe med intensjon om å markedsføre eller videreselge produktene som en bedrift senere.

Kjøpe produkter for å ta bilder for forretnings- eller markedsføringsformål og deretter returnere produktene ved å hevde forbrukerens lovlige rett til retur eller Marias Eleganses returpolitikk for forbrukere.

Forsøk på å begå svindel ved å bruke Marias Eleganses kundegarantier med hensikt å tjene bonuspoeng, utnytte kuponger, gaver eller rabatter - eller fremme/bidra til falske kjøp for å få kompensasjon fra Marias Eleganse.

Hvis du utøver upassende press eller truer vårt personale i forbindelse med kjøp og returer, for å få forlenget returperiode utenfor våre vilkår og betingelser eller utenfor gjeldende forbrukerlov. Forsøk på svindel i forbindelse med returer, for eksempel ved å erstatte originale etiketter eller prismerker eller fremsette falske klager angående tapte produkter eller produkter som ikke er levert.

15.3 Brudd på Marias Eleganses Fair Use-policy:

Marias Eleganse har rett til å nekte en bestilling og har ingen plikt til å inngå en salgsavtale på mariaseleganse.no. Marias Eleganse selger bare til sluttbrukere, og bindende kjøp blir kun gjort og fullført når du mottar en endelig ordrebekreftelse fra oss og en kvittering fra vår betalingsleverandør. Imidlertid kan Marias Eleganse nekte fremtidige forsøk på bestillingsplassering fra kunder der vi har rimelig grunn til å mistenke at kunden bryter vår Fair Use-policy. Brudd på vår Fair Use-policy kan medføre at dine kontodetaljer blir blokkert, noe som hindrer deg i å plassere bestillinger i vår nettbutikk i opptil 3 år.

15.4 Oppdagelse av brudd på Marias Eleganses Fair Use Policy - personvern og datasikkerhet:

Vår vurdering av om du bryter vår Fair Use-policy er basert på en rekke ikke-diskriminerende kriterier. Disse kriteriene tar hensyn til systematisk avvikende atferd (som beskrevet i 15.1 og 15.2). En kundekonto som risikerer å bli blokkert fra å plassere ytterligere bestillinger med mariaseleganse.no på grunn av brudd på vår Fair Use-policy, kan identifiseres gjennom undersøkelser utført av vårt personale eller ved hjelp av systemregler som oppdager unormale mønstre i kjøps- og returadferd. Reglene og undersøkelsene tar hensyn til og behandler personlig informasjon i form av kjøpshyppighet og tidspunkt for kjøp, bestillingsinnhold, returhistorikk og forsøk på omgåelse med falske identiteter.

Endelig vurdering av om kundedetaljer vil bli blokkert for fremtidige kjøp (jf. 15.3) blir alltid foretatt av en medarbeider hos oss. Dersom kontoinformasjonen din er svartelistet, gjelder beslutningen for deg uavhengig av konto eller e-postadresse. Det er ikke tillatt å forsøke å omgå denne beslutningen på noen måte, for eksempel ved å handle i noen annens navn eller opprette en ny kundekonto for å fortsette den samme eller lignende atferden - siden dette i seg selv utgjør et eget brudd på Fair Use-policyen. Hvis kontoen din er svartelistet, vil du ikke kunne fullføre fremtidige bestillinger i Marias Eleganses nettbutikk, og du vil få en feilmelding med informasjon etter eventuelle kjøpsforsøk.

Lagring av data basert på Fair Use Policy anses som legitime interesser for Marias Eleganse, da det er nødvendig for å opprettholde policyen og unngå nåværende og fremtidige brudd på våre policyvilkår. Marias Eleganse vil imidlertid alltid minimere behovet for å lagre data ved bare å beholde informasjon som er nødvendig for å oppfylle formålet med Fair Use Policy i løpet av dens varighet. Marias Eleganses Fair Use Policy opererer alltid i samsvar med Marias Eleganses generelle retningslinjer for personvern og datasikkerhet.

15.5 Marias Eleganse vil alltid streve etter å behandle ethvert brudd på vår Fair Use-policy så rettferdig og nøyaktig som mulig hvis vi har rimelig grunn til å mistenke brudd. Du har alltid rett til å be oss om å vurdere vår begrunnelse på nytt ved å kontakte vår kundeservice: info@mariaseleganse.no

PERSONVERN

Formålet med denne informasjonen er å informere deg som kunde om hvilke opplysninger som samles inn på vår side (mariaseleganse.no) og hvordan disse opplysningene blir benyttet. Ditt personvern er viktig for Marias Eleganse, og Marias Eleganse følger de til enhver gjeldende regler for behandling av personopplysninger, herunder personopplysningsloven og personvernforordningen (GDPR).

Merk at enkelte personopplysninger blir behandlet på grunnlag av samtykke, som markedsføring, herunder, nyhetsbrev og kommunikasjon. Ved å melde deg på nyhetsbrev samtykker du til slik behandling av personopplysningene dine. Se nedenfor om hvordan dine personopplysninger vil bli behandlet i denne sammenheng.

Informasjon som blir samlet inn

Marias Eleganse innhenter personopplysninger når du registrer deg på mariaseleganse.no, registrerer salgsordre i våre varehus, gjennomfører kjøp på mariaseleganse.no, oppretter bruker på ”mine sider” og/eller deltar i konkurranser i regi av Marias Eleganse. Vi henter også inn informasjon om din bruk av våre nettsider gjennom informasjonskapsler (cookies). Du kan lese mer om cookies og hvilke cookies vi benytter her

De opplysningene Marias Eleganse henter inn og behandler er følgende: navn, adresse, telefonnummer, epostadresse, i noen tilfeller spør vi etter fødselsdato, og din aksept til å bruke informasjonen til markedsføring, herunder nyhetsbrev på epost/SMS og andre måter for direkte markedsføring, samt kommunikasjon på sosiale medier du har akseptert kontakt med oss. Vi vil også kunne bruke dine personopplysninger for å rette markedsføring mot deg på Internett og sosiale medier som f.eks. Facebook og Google.

I enkelte tilfeller vil det også kunne innhentes informasjon fra tredjeparter knyttet til bl.a. kvalitetssikring av personopplysninger.

Hvordan Marias Eleganse benytter -og hvem kan benytte dine personopplysninger

Marias Eleganse benytter informasjonen kun til markedsføringsformål eller ved kontakt ved forbindelse med kjøp gjort hos Marias Eleganse (både gjennom vår nettbutikk og i våre fysiske butikker). I tillegg vil opplysningene bli brukt til å sikre gode kundeopplevelser på våre sider, mariaseleganse.no

Marias Eleganse AS, org.nr. 932488558, er behandlingsansvarlig for de personopplysninger som behandles. Marias Eleganse vil ikke selge eller overføre personopplysninger som er gitt til oss til en tredjepart – noe som betyr at du ikke vil få informasjon fra andre selskaper enn oss basert på dine opplysninger. Marias Eleganse bruker samarbeidspartnere og tredjeparter for å behandle og lagre opplysninger samt markedsføring på vegne av Marias Eleganse. Behandling av personopplysninger som vi foretar skjer innenfor EU/EØS-området.

Behandling av personopplysningene vil enten skje på grunnlag av oppfyllelse av avtale, dersom vi oppfylle en avtale med deg, på grunnlag av samtykke (som ved markedsføring og utsendelse av nyhetsbrev) eller for å oppfylle rettslige forpliktelser Marias Eleganse er pålagt som regnskapsføring mv.

Personopplysningene vil bli oppbevart så lenge personopplysningene er nødvendig for det formål opplysningene ble innhentet for. Dette innebærer at personopplysninger til markedsføring slettes dersom du melder deg av nyhetsbrev eller trekker ditt samtykke. Personopplysninger knyttet til salg eller avtaler du har med oss, slettes når avtalen er oppfylt og alle plikter som følger av avtaleforholdet er oppfylt. Personopplysninger knyttet til Marias Eleganse s oppfyllelse av rettslige forpliktelser, slettes så snart de rettslige forpliktelser er oppfylt.

Du har ingen plikt til å gi Marias Eleganse personopplysninger, men for å motta varer og tjenester kan det være en forutsetning. Du kan til enhver tid trekke ditt samtykke for behandling av personopplysninger til markedsføringsformål. Kontakt oss for mer informasjon: info@mariaseleganse.no

Du har rett til å klage på behandling som gjøres av dine personopplysninger til Datatilsynet.

 Kontakt oss

Om du har spørsmål om, ønsker innsyn i, eller slette de personopplysningene som er lagret på deg er det bare å ta kontakt med oss på kundeservice via epost til info@mariaseleganse.no